سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
جمع‌خوانیِ «تنها گریه کن» در کتابشهر مشهد

نشست «جمع‌خوانی و مباحثه کتاب دوشنبه‌های کافه‌ کتابشهر مشهد» این هفته به کتاب «تنها گریه کن» اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، جمع‌خوانی و مباحثه کتاب در نشست «دوشنبه‌های کافه کتابشهر مشهد» شب گذشته به کتاب «تنها گریه کن» نوشته «اکرم اسلامی»، روایت زندگی «اشرف سادات منتظری» مادر شهید «محمد معماریان» اختصاص پیدا کرده بود.
 
سید محمد امیر طباطبایی، فعال فرهنگی و دبیر این نشست با بیان اینکه چند ماهی بیشتر از چاپ کتاب «تنها گریه کن» نمی‌گذرد، هم‌اکنون چاپ بیست و ششم این اثر وارد بازار شده است، گفت: این کتاب با استقبال زیادی از مردم و اهالی کتاب روبه‌رو است.
 


وی با اشاره به اینکه کتاب «تنها گریه کن» روایت مادر شهیدی است که یک زن مومن انقلابی با عنوان «حاج خانوم جلسه‌ای» در زمان خود بوده است، افزود: این مادر از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۵ داستان‌ها و خاطرات زندگی خود و پسر شهیدش را روایت کرده است.
 
طباطبایی ادامه داد: وی به دلیل مدهبی بودن از تهران به قم سفر می‌کند که داستان‌ها و فعالیت‌های خود و پسر شهیدش در جبهه‌های جنگ را در این کتاب روایت کرده است.
 
این فعال فرهنگی و کتابخوان، خوانش و مباحثه کتاب در مورد کتاب‌های ادبیات مقاومت و بحث‌های اندیشه‌ای را از برنامه‌های کتابشهر مشهد عنوان کرد و افزود: گسترش خوانش گروهی، افزایش بحث‌های اندیشه‌ای، ایجاد پاتوق‌های هم‌نشینی با موضوعات تفکرات اسلامی و ترغیب جوانان به خواندن کتاب‌های مذهبی و انقلابی از اهداف این نشست‌هاست.
 


اضافه می‌شود، کتاب «تنها گریه کن» در ۲۸۳ صفحه با قطع رقعی به قلم «اکرم اسلامی»، روایت زندگی «اشرف سادات منتظری» مادر شهید «محمد معماریان» است که تاکنون توسط انتشارات انتشارات حماسه یاران به چاپ بیست و ششم رسیده است.
 
آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از متن تقریظ رهبر رهبر انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد. معظم له در این تقریظ آورده‌اند:
«با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ مادرانه به آن نیاز داشت.۱۰ اسفند ۱۳۹۹
ــ از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها